piątek, 13 listopada 2015

Szuflada Szymborskiej...

Będąc z wizytą w Krakowie, nogi zaniosły mnie do Muzeum Narodowego, gdzie mieści się wystawa "Szuflada Szymborskiej". 
Można tu zobaczyć pamiątki po krakowskiej noblistce. 
Wystawa została tak sprytnie zaaranżowana, że zwiedzający otwierając szuflady, skrytki i  zakamarki odkrywają prywatne życie poetki. 
Dokumenty, wizytówki, notesy, zdjęcia... cały jej świat... 
Mnóstwo jest bibelotów, śmiesznych przedmiotów, które lubiła dostawać, a także część księgozbioru poetki... 
Wystawa zaskoczyła mnie swoim ciekawym klimatem i nietypowym pomysłem przekazu... 
Podoba mi się taki subtelny sposób odkrywania jej prywatności... 
Delikatnie dotknęła mnie jej niebywała skromność i chyba totalny brak egocentryzmu... 
Zawsze bardziej dbała o innych niż o siebie.... 
Szymborska...
Wisława...
Poetka...
Noblistka...






Zauroczyły mnie piękne kolaże, wyklejanki i wycinanki, 
które tworzyła przeważnie dla żartu i obdarowywała nimi rzeszę znajomych... 
Szymborska... kobieta wspaniała, 
Szymborska... kobieta zwyczajna, a jednak nadzwyczajna...












 

2 komentarze:

  1. Lubię te wystawę. Jest bardzo osobista, wręcz intymna.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę ciekawa, jak sama poetka... Serdeczności :)

      Usuń