poniedziałek, 3 marca 2014

"MIJAM, JAK DESZCZ..."

Mój ostatni post poświęciłam tematyce samobójczej śmierci. To trudny temat i faktycznie jakiś taki mroczny.
Jednak myślę sobie, że warto było, chociażby po to, aby spróbować myśleć inaczej... Bo czy wolno nam oceniać, czy potepiać takie tragicznego zakończenia ziemskiej wędrówki? Przecież tak naprawdę nie wiemy, czemu to ma służyć w ogólnym rozrachunku.


Sytuacja, w której dochodzi do samobójstwa, jest trudna do określenia, zazwyczaj składa się na to szereg czynników natury psychologicznej bądź społecznej.
Jeśli nie możemy pomóc w zatrzymaniu tego desperackiego czynu, to może spróbujmy pomilczeć... tak zwyczajnie, bez komentarza, bo chyba nie jesteśmy w stanie tego zrozumieć.... To zupełnie inna optyka...

„…Niechaj każda dusza kroczy własną drogą…”

 Mirosław Breguła, lider zespołu Universe
Idol wrażliwych serc… tak o nim myślano…Zapewne, gdy pisał swoje pierwsze piosenki, nikt nie był w stanie przewidzieć, jakie będą jego dalsze losy. Gdy wyśpiewywał autorskie teksty, tym niebywale przejmującym i smutnym głosem, który uzależnia, nikt nie mógł przewidzieć, że popełni samobójstwo. 

"Mijam, jak deszcz"




2 komentarze:

  1. kochałam się w nim ogromnie, zawsze mnie czarował swoim głosem, ale nie wiedziałam, że popełnił samobójstwo.
    pięknie wczoraj napisałaś w komentarzu, że nasza dusza wraca po to, by siebie poznać. myślę tak samo jak Ty. wiedza o nas, naszym pochodzeniu i celu zostaje wymazana w czasie narodzin. jednak tylko nieliczni drążą temat i próbują odnaleźć prawdę. ja też dużo czytam i słucham i wierzę w to, co mi najbardziej pasuje, ale chyba mamy wspólny mianownik :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, dla mnie Universe, a przede wszystkim poczatki jego działalności to także ciepłe, piekne wspomnienia. Specyficzna barwa i brzmienie głosu Mirka, poruszuły także moje serduszko. Nie każdy potrafi śpiewac tak z głębi siebie. Często wsłuchuję się w słowa jego niektórych utworów...może dla pokrzepienia duszy mojej... Dziękuję za to wszystko, co przekazujesz mi w komentarzach. Fajnie jest poczuć, że gramy w tej samej drużynie. Serdeczności

      Usuń