Jest mi przykro…
Myślę sobie, że takie postępowanie godne jest potępienia.
Bo jak
inaczej mogę skomentować poczynania, które godzą w biednych, często nieświadomych sytuacji w jakiej się znaleźli starszych ludzi…
Czasami naprawdę nie sposób zapanować nad emocjami…
Wczorajszego ranka odebrałam telefon od jednej
z moich pacjentek. Już wcześniej pisałam o niej w poście „Fioletowa babcia”.
Mowa o pani A. Zapłakana, drżącym głosem opowiadała o rachunku jaki przyjdzie
jej zapłacić za telefon komórkowy. Do tej pory kwota abonamentu zamykała się w
granicach 50 zł. Tym razem rachunek opiewał na 210 zł. Przewrócić się można było,
obserwując przerażenie, jakie malowało się na jej twarzy, gdy zdziwiona i załamana
pokazywała mi ów rachunek.
Co się okazało?
Poczciwa, ale nie bardzo
zaznajomiona z pisaniem i odczytywaniem sms-ów starsza pani, dla której telefon
komórkowy stanowił jedynie urządzenie do prowadzenia rozmów, otrzymała płatnego
sms-a przychodzącego z numeru 60435, którego nawet nie przeczytała, bo zwyczajnie
nie wiedziała jak się do tego zabrać. W sms-sie oznajmiono, iż codziennie będzie
otrzymywała super śmieszny kawał w cenie 4,99, a jeśli nie życzy sobie
korzystania z usługi, powinna odesłać wiadomość o treści STOP.
No i to by było na tyle… Oczywiście wyłączyłam
niechcianą usługę, ale dopiero wczoraj. Tak czy inaczej, pani A. jest zobowiązana do
uregulowania kwoty, na jaką opiewa rachunek. Koniec! Kropka!
Jestem oburzona!
Co to znaczy " Jeśli nie życzysz sobie korzystania z usługi, odeślij wiadomość o treści STOP" ?
Czyż nie uczciwiej byłoby poprosić o zgodę za pośrednictwem sms-a zwrotnego o treści - TAK ?
Czyż nie uczciwiej byłoby poprosić o zgodę za pośrednictwem sms-a zwrotnego o treści - TAK ?
Co to za płatne sms-y przychodzące?
Takie poczynania powinny być karalne!
To przecież jest zwyczajne nękanie i
wyłudzanie pieniędzy!
A co na to Urząd Komunikacji Elektronicznej?
Czy naprawdę
nie ma sposobu na takie nieuczciwe zagrywki?
Czy my na pewno żyjemy w państwie prawa?
Jeśli nie podpisała żadnej umowy, nie powinna płacić. Jak wyłączyłaś taką usługę? Nikt nie musi wyłączać żadnej usługi o którą wcześniej nie prosił.
OdpowiedzUsuńNiczego nie podpisywała, a usługę wyłączyłam przesyłając sms-sa o treści STOP pod wskazany numer 60435 Jak widać Cynia, Ty jeszcze nie miałaś przyjemności z płatnymi sms-ami przychodzącymi... pozdrawiam
UsuńNigdy w życiu nie przyszłoby mi do głowy, żeby odpisywać na smsy z gadką, że jak chcę nie mieć tej usługi to mam odpisać, ponieważ właśnie odpisanie można potraktować jako próbę nawiązania kontaktu. Jeśli ktoś niczego nie podpisywał, wszelkie rachunki są nieważne. Jeśli przyszedł jakiś rachunek od dostawcy sieci to u niego trzeba zablokować ten szit. Temat jest np. tutaj http://www.ekspert.pl/p/jak-zablokowac-604-35-52618. Widać, że nikt się nie wziął jeszcze za nich. Przyznam, że gdyby na mnie trafiło poszłabym do prawnika.
UsuńMyślę, że trafnego określenia użyłaś Cynia: szit... to jest to, czego zabrakło w moim poście :) Zobaczymy, co w poniedziałek zdziałamy u operatora, pozdrawiam
UsuńMoż ete pytania nalezy przesłać dalej ?? Do odpowiednich instytucji??
OdpowiedzUsuńMoja mama też tam miała ale jednak najpierw poinformowali, że będą pobierać pieniądze a w drugim smsie ,że musi odesłać stop...to trudne..moja mama ma czy mego męża jak coś nie wie z komórki czy komputera a jak ktoś nie ma kogo zapytać???
Panią A. też poinformowali, że będą pobierali pieniądze za każdego sms-a, a jakże... Problem w tym, że ona sms-ów po prostu nie odczytuje, bo nie potrafi, a już nawet nie wspomnę o ich pisaniu i wysyłaniu :( Pozdrawiam
Usuńz tego co wiem to można u operatora zablokować przychodzenia takich smsów..musiałby Ktos:) to zrobić za nią i pójśc się dowiedzieć do jej operatora aby nie miała już takich problemów:)
UsuńOj zycie,zycie!!
My też będziemy kiedyś starsze panie a technika tak pędzi do przodku, że wtedy przed nami chyba jeszcze trudniejsza obsługa telefonów i tp.
W telefonie jest taka opcja blokady konkretnych numerów, ustawiłam ją pani A. Jednak nie mam pewności czy następnym razem oszuści nie użyją innego numeru :(
UsuńOlimpio, jeszcze raz - nie ma obowiązku jakiegoś blokowania umowy, której nie podpisałaś. NAPRAWDĘ. Albo ta pani zgodziła się na jakąś umowę i dlatego ma naliczone koszty, albo niczego nie podpisywała, więc jak w linku, który ci podałam, koszty można było jej naliczyć dopiero po wysłaniu sms "STOP". Musisz się skontaktować z osobą, która do ciebie dzwoni, żeby twój operator mógł doliczyć koszt jego rozmowy do twojego rachunku. Tak zawsze było i nic się tu nie zmieniło w prawie.
UsuńTo okropne....może trzeba się odwołać...., nie płacić za coś czego nie zamawialiśmy...Trzeba by było się dowiedzieć co zrobić w takiej sytuacji. Płacić za to bez sensu.Ech....
OdpowiedzUsuńZ tego co usłyszałam od pani na infolinii, nie ma możliwości odwołania. Jedyne, co zaproponowała to rozłożenie płatności na raty, po wcześniejszym złożeniu pisma-prośby u operatora... Tyle... :(
Usuńhm....aktualizacje przychodzą jeśli jest internet w telefonie, nie wiem ale domyślam się , że ta Pani nie korzysta z internetu w telefonie...można wyłączyć całkiem opcje esemesów przychodzących z nieznanych źródeł i internet. Co do zażalenia to operator sieci tak Ci odpowiedział , bo on chce uregulowania rachunku. Ja bym napisała do firmy , która przysyłała te esemesy, jeśli ją znajdziesz, lub poradziła się prawnika. Dobrze, że pomagasz tej Pani, bo ona biedulka nie wiadomo ile jeszcze by płaciła za nic...Może trafisz na kogoś miłego w obsłudze i podpowie coś jeszcze...
UsuńPani A. niestety nie ma już nikogo bliskiego, jedyny syn zmarł jakiś czas temu. Ma za to złote serce i zawsze jest obok niej jakaś duszyczka. Jutro sprawdzimy u operatora co się da zrobić z tymi przychodzącymi sms-ami. Pozdrawiam
UsuńPrzypomina mi to sytuację u mnie w pracy kiedy to za pomocą faxu zaczęły przychodzić zamówienia na transport. Zawierały informację, że jeżeli nie odpowiemy w ciągu pół godziny to umowę uważa się za zawartą. Najlepsze były te, które przychodziły w piątek po godzinach pracy firmy.
OdpowiedzUsuńNa żadną nie odpowiedzieliśmy bo to zwykły przekręt. I w tym przypadku też jest to zwykły przekręt. Pani A. sama tego nie zrobi ale dobrze by było gdyby ktoś napisał zażalenie do firmy przysyłającej te sms-y. Albo może trzeba by skonsultować z prawnikiem.
I koniecznie zablokować wszelakie sms-y na jej telefonie.
Za przeproszeniem - chamstwo i wyłudzenia są teraz na porządku dziennym.
Pozdrów panią A. Bardzo ją polubiłam po Twojej prezentacji.
Dziękuję Auroro i na pewno pozdrowię... Wszelkich sms-ów chyba nie można zablokować, ponieważ co jakiś czas przychodzą aktualizacje ??? Nie wiem... W poniedziałek jesteśmy umówione u operatora - zobaczymy co wskóramy... Hmm... Aż nie chce się wierzyć, że zadomowiła się we współczesnym świecie taka okrutna bezduszność... Jedyna świętość, to kasa, kasa, kasa... Nieistotne, że dzieje się to kosztem innych.
UsuńNieuczciwe zagrywki to niestety w dzisiejszym świecie normalne. Ludzie często dają się nabierać i są wykorzystywani :-( Samo życie... Nie lubię naciągaczy, ani takich którzy ranią innych. Szkoda że nie możemy wszyscy razem ulepszać świata... Ściskam serdecznie i wysyłam dużą dawkę pozytywnej energii.
OdpowiedzUsuńJedyne określenia jakie cisną się na moje usta są niecenzuralne, dlatego nie będę ich tutaj przytaczać.
OdpowiedzUsuńPomyślałam jednak o wizycie w terenowej jednostce obrony praw konsumenta - może tędy droga.
I bardzo żal zrobiło mi się Pani A. rozumiem, że nie musi sobie radzić z obsługą telefonu ale czy to powód aby jacyś piraci bez sumienia zarabiali na niej? Raczej nie!
kiedyś miałam podobną sytuację. przysłano mi poradniki, których nie zamawiałam. byłam zdziwiona, ale odebrałam paczkę. a jeszcze bardziej byłam zdziwiona, kiedy za kilka dni otrzymałam rachunek. odesłałam im poradniki, ale oni dalej się upierali, że muszę za nie zapłacić i nawet straszyli komornikiem. postawiłam jednak na swoim, napisałam do nich pismo, że za nic nie zapłacę, bo niczego nie zamawiałam, tym bardziej, że przesyłka nie była za potwierdzeniem odbioru. dali mi spokój. myślę, że sprawę z sms-ami można wygrać. może zapytać urzędzie do spraw obrony konsumenta? myślę, że można powalczyć. trzymajcie się, powodzenia.
OdpowiedzUsuńTo prawda ..to jest nieetyczne i oburzające ...ale nasze prawo na to pozwala i zawsze znajdą się takie hieny które to wykorzystają ...mam podobna sytuację ze starszą krewną miała płacić abonament 20 zł + darmowe godziny a przychodzą na rachunku cuda niewidy i 20 zł zmienia się w przeróżne kwoty...oczywiście wyższe... i ciężko się z kimkolwiek dogadać telefonicznie trzeba będzie jechać osobiście i nie ma rady bo...prawnie fakturę należy zapłacić , inaczej oddadzą do windykacji ...ale ile chodzenia teraz aby to wyjaśnić...nóż się w kieszeni otwiera ...to przecież ewidentne wyłudzenie i żerowanie na osobach nie obytych z tymi wszystkimi nowościami...w tym przypadku to są po prostu jawne kpiny z ludzi...ale tak jak pisałam polskie prawo niestety na to pozwala...normalnie nie mieści się to w głowie...
OdpowiedzUsuńZdenerwowałam się...:)
Pozdrawiam serdecznie
Byłyśmy dzisiaj u operatora i jedyne, co można było zrobić, to zablokowanie numeru 60435...a także rozłożyć płatność na raty. Dobre i to... jednak nie ma pewności, że gagatki nie spróbują z innego numeru... Jedynym logicznym rozwiązaniem wydawał się być przyspieszony kurs odczytywania, pisania i wysyłania sms-ów jaki zaaplikowałam pani A. Trochę z tym było zamieszania, bo to co dla mnie było jasne i oczywiste dla niej okazywało się nie do przejścia. Zanotowałam jej wiec krok po kroku, co i jak ma robić. Chyba nawet jej się spodobało, bo wysłała mi już 8 sms-ów. Jak dziecko zaczęła bawić się komórką i niech tak zostanie... Dziękuję wszystkim za odzew na mojego posta i wsparcie. Serdeczności przesyłam.
OdpowiedzUsuńW takim razie wynika z tego, że twoja znajoma musiała jakoś potwierdzić, że chce dostawać te smsy. Nie ma innej możliwości. W innym wypadku to operator udzielił numeru, więc można by zaskarżyć operatora. Poprzedni komentatorzy nie mają racji, prawo u nas na to nie pozwala - jeśli operator twierdzi, że była zawarta umowa, tzn że ktoś z telefonu musiał wysłać zgodę lub opłaty są niczym innym niż kradzieżą. Kradzież się zgłasza.
UsuńA tutaj http://technowinki.onet.pl/internet-i-sieci/aby-wylaczyc-usluge-wyslij-sms-o-tresci-kolejny-przekret-na-sms-premium-92590/19pyl coś podobnego :)
UsuńCynio, to są po prostu złodzieje, a operator przekazuje te sms-y jak wszystkie inne (z automatu) Jednak jeśli zaczniemy o tym mówić głośno i dreptać do operatorów, to może coś w tej sprawie się zmieni. Oszuści zawsze znajdą sposób, aby naciągnąć kogoś na kasę. I to jest smutne.
UsuńŚwietny post. Sama kiedyś padłam ofiarą takiej głupoty, ale szybko domagałam się blokady od operatora. Mam nadzieję, że twardogłowi zajmią się wreszcie ustawami, które powinny wyeliminować cwaniurów, łupiących ludzi z kasy w bardzo chamski sposób. Pozdrawiam Olimpio
OdpowiedzUsuńJak rozpoznać kosztownego SMS-a?
OdpowiedzUsuńhttps://www.youtube.com/watch?v=wTwLR60TwYI Ten filmik i kilka jemu podobnych opowiadają jak ustrzec się przed drogimi sms`ami, które my wysyłamy, jednak nie wyjaśniają jak rozpoznać i bronić się przed tymi, które przychodzą do nas. Taki proceder trwa już od dawna i nie są to odosobnione przypadki - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1889072.html Sam miałem podobną sytuację, jednak nie z sms`em, tylko ze zwykłym połączeniem głosowym, które nieopatrznie odebrałem. Odebrałem, a tam ….. cisza. Potem przez kilka dni, ten sam nr uporczywie „dobijał się”, nawet 4-5 razy dziennie. Okazało się, że te głuche telefony są płatne. Jest to usługa Premium, można ją zablokować. Zablokowałem i spokój. Opłata za te głuche telefony nie była duża. Zapłaciłem, nie chciałem się „z koniem kopać”. ;-) Numer 60435 widnieje w spisie firm pod hasłem Usługi Specjalne na str. 50, przynajmniej u jednego i to dużego operatora. Wejdź na stronie operatora w Usługi Specjalne, patrz zakładkę - Sprawdź dostawcę, kliknij - Sprawdź Dostawcę numery SMS, MMS, MO Takie usługi są niestety legalne i świadczą je chyba wszyscy operatorzy. Obowiązuje tutaj prosta/cka zasada - To co, że niemoralne, ale LEGALNE. Marco.
Dzieki Marco za cały "worek" wiedzy na temat kosztownych sms-ów. Trzeba jak widać samodzielnie radzić sobie z oszustami, tak jak piszesz działającymi LEGALNIE ( złość wzbiera, jak się o tym pomyśli) Hmm... "Polska to piękny kraj" Pozdrawiam
UsuńHello! Would you mind if I share your blog with
OdpowiedzUsuńmy twitter group? There's a lot of people that I
think would really enjoy your content. Please let
me know. Cheers
my website ... Judy Neinstein 2011 continue
Marco, czy mogłabym zamieścić Twoje ostatnie dwa komentarze jako treść mojego nowego posta?
OdpowiedzUsuńMyślę, że poruszyłeś nich bardzo ważne kwestie odnośnie obrony klienta przed niecnymi zagrywkami operatorów sieci komórkowych. Dobrze by było upublicznić tę wiedzę. Pozdrawiam
to jest u nas karalne, może dlatego nie dostaję takich smsów
OdpowiedzUsuńmyślę, że prawnik świetnie by sobie z tym poradził, bo jednak prawo unijne w Polsce również obowiązuje... przykra sytuacja dla starszej Pani.
Moim skromnym zdaniem, żyjemy w zlodziejskim, bandyckim, mafijnym państwie, w ktorym bezprawie jest prawem usankcjonowane. Prawem, które chroni interesy bandyckiego rządu i korporacji, a nie chroni interesow uczciwego i spokojnego obywatela, ktory wydany jest na pastwe owych korporacji i rzadu, ktory podobno w jego imieniu rzadzi.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam,
Sayujya.
Usługę Premium zablokowałam także w moim telefonie, tak na wszelki wypadek. Dzięki za podpowiedź.
OdpowiedzUsuńWhat's up, I log on to your blogs daily.
OdpowiedzUsuńYour writing style is awesome, keep it up!
Also visit my web-site; Judy Neinstein Toronto
Witam. Tak, moje komentarze są do Twojej dyspozycji. :-) Pozdrówko, Marco.
OdpowiedzUsuńCzęsto jest tak, że wiele osób wykorzystuje naiwność innych. Należy mieć na uwadze to, że korzystając z usług premium SMS https://www.cashbill.pl/sms wybierajmy tylko sprawdzonego dostawcę tych usług.
OdpowiedzUsuńDlatego trzeba zawsze używać sprawdzonych przelewów online https://www.cashbill.pl/platnosci dzięki którym mamy absolutną pewność, ze nasz pieniądze dojdą w bezpieczny sposób. Często starsze osoby padają celem oszustów, dlatego że po prostu nie znają się na nowinkach technologicznych.
OdpowiedzUsuńNo właśnie Bartku, dlatego są łatwym łupem dla oszustów, tu akurat nie szło o przelewy ale o sms-a, którego starsza pani po prostu nie umiała odczytać.
UsuńPozdrawiam :)